Wednesday, September 16, 2009

SMTB- TAHNIAH JOHAN PERTANDINGAN KEBERSIHAN DAN KECERIAAN KAWASAN SEKOLAH 2009

15 Sept 2009/25 Ramadhan 2009

Tahniah sekali lagi SMTB Johan!! Nampaknya, tropi kebersihan dan keceriaan kawasan sekolah menjadi milik SMTB, sekolah dalam taman.

Jawatankuasa Panel Hakim telah menetapkan secara sebulat suara bahawa SM Teknik Besut telah menjadi Johan peringkat daerah bagi Pertandingan Kebersihan dan Keceriaan Kawasan Sekolah 2009. SMTB telah mengalahkan empat lagi pencabar terdekat yang terdiri daripada sekolah-sekolah ternama daerah ini. Sekolah Kluster, SMK Tengku Mahmud mendapat tempat kedua, manakala, SMK Tembila hanya mendapat tempat ketiga. Dua buah sekolah lagi iaitu SMK Nasarudin Shah dan SMK Seri Nering masing-masing menduduki tempat keempat dan kelima. Tuan Pengetua tersenyum lebar apabila diberitahu bahawa SMTB Johan, mengungguli sekolah tercantik daerah ini. PK Hem apabila dihubungi telah mengeluarkan kenyataan bahawa SMTB memang secara tradisi mampu mengalahkan sekolah-sekolah lain di daerah ini. Bukan sahaja di daerah ini, bahkan sekolah-sekolah ternama seluruh negara juga telah dapat dikalahkan oleh SMTB dalam aspek landskap ini. Sebenarnya, mungkin kebanyakan orang telah lupa SM Teknik Besut ialah Johan Pertandingan Landskap Peringkat Kebangsaan bagi tahun 2003, Naib Johan bagi Pertandingan Juara Antara Juara dalam Landskap juga peringkat kebangsaan. Jadi, kalaus etakat daerah besut tu..tak hairan sangatlah..
Walau bagaimanapun SMTB akan memastikan mendapat kejuaraan sepenuhnya apabila mewakili daerah ini di peringkat pertandingan antara daerah nanti. Ahli-ahli jawatankuasa Landskap sekolah yang selama ini tidak bergiat atau langsung tidak menghiraukan apa dah jadi dengan Persatuan Landskap Sekolah (PLS), diminta supaya mengubah sikap segera. Janganlah bila dah jadi Johan nanti..barulah tersengih2, terhegeh2 menyendeng bergambar bersama VVIP, masa bersusah payah ni..masa longkang penuh air..masa cikgu fandi berteriak terpekik terlolong panggil pekerja bersihkan kawasan sekolah, longkang dan jamban...jangankan nak menjenguk, bertanya khabarpun tak...hehe adat manusia.

No comments: