Sunday, January 3, 2010

2010 MEMBUKA TIRAI TAHUN BARU DENGAN KEAZAMAN BARU..benarkah?

Ahad,3 Januari 2010

Tepat jam 7.30 pagi, nyanyian lagu Negaraku, lagu Negeri dan lagu Sekolah berkumandang di segenap ruang Dewan Besar SMTB. Nampak semangat para pelajar tingkatan 5 sesi 2010 begitu membara dengan kekuatan baru bagi menghadapi sesi persekolahan 2010. Kemudian doa dibaca oleh Tuan Haji Dzulkifli Hassan, Ketua Bidang Kemanusiaan, memohon kesejahteraan dan keberkatan Allah SWT agar tahun baru dan sesi baru ini dapat membawa perubahan baru bagi semua warga SMTB. Majoriti pelajar Tingkatan 5 hadir walaupun ada segelintir yang datang lewat berkemungkinan hujan lebat di tengah jalan. Mengikut laporan warden, seramai lebih drp 200 orang pelajar asrama telah mendaftar diri untuk masuk asrama petang semalam dengan ditemani oleh ibu bapa dan penjaga masing-masing.

Beberapa orang guru telah tampil untuk membuat pengumuman. En. Azman Zakaria sebagai Ketua Guru Bertugas Mingguan telah mengucapkan selamat datang kepada semua pelajar tingkatan 5 dan harapan agar mereka muncul semula untuk sesi ini dengan wajah baru dan penampilan yg ceria. Penolong Kanan KoKurikulum Puan Hajah Sabariah Awang Mat kemudian telah memberi taklimat tentang perjalanan kegiatan kokurikulum secara ringkas dan memaklumkan betapa pentingnya konsep pemarkahan koko difahami oleh semua pelajar. Selepas itu, Penolong Kanan HEM, Hj Mohd Affandi Abd Rahman telah menyampaikan ucapan alu-aluan dan selamat datang kepada semua guru dan pelajar. Beliau telah memberikan senarai nama jawatankuasa guru yang baru menganggotai Majlis Tindakan Disiplin. En. Ibrahim Awang telah dilantik menjadi Penolong Penyelaras bagi badan disiplin manakala En. Wan Mohd Zulfakri Wan Bakar dan En. Amir Mohd memegang jawatan penting iaitu Ketua Guru Disiplin 1 dan Ketua Guru Disiplin 2. Mereka dibantu oleh 4 orang Penolong Ketua Guru Disiplin yang semuanya muka-muka baru iaitu En. Mohd Nazri Mat Nasir, En. Mohd Asru Suhaimi Sulaiman, En. Jailudin Ismail dan En. Ramli Jusoh.

No comments: